Hofcultuur heeft ervaring met het opstellen en uitvoeren van communicatieplannen en -projecten.
Een belangrijk onderdeel hiervan is het schrijven en publiceren van zowel offline als online content, zoals persberichten, nieuwsartikelen op websites, berichten op sociale media en het voorbereiden en versturen van e-mailmarketingcampagnes.
Fundamentele beslissingen voor de organisatie worden mede genomen op basis van de analyse van beschikbare data. Dit gebeurt door het uitvoeren van een SWOT-analyse, het monitoren van klantgegevens (AVG-proof) en het analyseren van de ontwikkeling van eigen producten.
Diverse monitoring- en planningtools worden ingezet om verbanden in de data te ontdekken. Met behulp van (online) Business Intelligence (BI) worden trends geïdentificeerd en worden scenario’s opgesteld om goed in te spelen op toekomstige ontwikkelingen. Trends worden verwerkt in meerjarenplannen en gekoppeld aan het budget.
Naast de verantwoordelijkheid voor offline en online content, bouwt en beheert Hofcultuur verschillende responsive websites, die goed geoptimaliseerd zijn voor CMS en SEO.